Fantasifulla pepparkakor (ingen ingrediens!)

Hej på er!

Mysfaktorn är just nu väldigt hög :) Första advent och jag hoppar av glädje. Bara tre adventer till... sen är det dags för årets kanske bästa händelse. Och då handlar det inte bara om att få, utan om att ge. Jag älskar när mina nära och kära liksom lyser upp under julklappsutdelningen, att få se dem le för någonting som man själv åstadkommit är alldeles underbart <3

                                            

sen har jag bakat som en galning idag! först lyckokakor till kinesiskaredovisningen (som btw var skitjobbiga att göra eftersom att jag bara kunde ha tre åt gången i ugnen och sedan fort som attan ta ut dem, lägga i lapp och vika dem två gånger. Dessutom stelnade dem inte riktigt, det påminner om miniplättar) Sen bakade jag pepparkakor med resten av familjen. Det vart bland annat en svampbobfyrkant, en rugbyboll (som sen fick bli en tomte, fråga mig inte hur det gick till) och ett pepparkakspar där gubben friar till gumman. Visst är man kreativ? 

                                                            

Och, tro det eller ej, men jag tror att vi redan lyckats tjata ut några jullåtar. Vi har typ 15 olika julskivor hemma och ändå lyckas man liksom tröttna! Vi har lyssnat på dem så mkt att vi till och med kan ordningen när man lyssnar på låtarna. Om jinglebells lider mot sitt slut börjar man humma på nästa låt innan den ens börjat :)

Då var första advents julförberedningar slut och jag börjar räkna ner dagarna till skolavslutningen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0