Shake it!

Halloj!

Hade prov idag. Eller, ja, jag är inte riktigt säker på om det var ett prov lr inte, men det var hursomhelst jättekonstigt och alla som kom ut till korridoren hade stora frågetecken fastklistrade i pannan. Undertiden som vi väntade på bättre tider (nästa lektion, med andra ord) satt jag med elin och frida och vi började prata om lite olika grejer. Och helt pötsligt kom vi fram till ämnet dans, och de ville förstås se mig dansa lite. Fett pinsamt, jag ville inte bara ställa mig i korridoren och shake that ass!!! (vet inte om jag kan uttrycka mig så, men what a heck (vet inte hur det stavas heller, men whatever (fan va jag använder engelskan nu då!!!))) hahaha. men jag visade några moves, och det gjorde dem oxå :P bara så ni vet - tro inte att jag är ett proffs lr någonting, jag har dansat i 5 år nu och det är inget seriöst... även om jag dansat så länge... men det är KUL!
   På hemvägen regnade det ett sådant där obehagligt vattensprinkler-regn, vilket gjorde mig dyngsur bara av att kuta till bussen. Och att kuta baklänges i regnet är inte alltid särskilt lätt.
  Måste bara få påpeka att vi såg på en hemsk, vulgär film på historian. Det var en rasism-film om hur de svarta behandlades under 1700 och 1800-talet. Jag rös hela tiden! Det var bara så hemskt och jag kan bara inte fatta att människor skulle göra något sådant. Inte för att jag är naiv och tror att alla är små änglar som vandrar här på jorden, men man ryser verkligen när man får se med egna ögon hur man brutalt hängde svarta och behandlade dem som djur. Du sålde även vykort på hängda afrikaner!!! VYKORT!!! Vem fan vill ha ett vykort med en död man på, dinglandes i ett snöre med en brutan nacke? Fy fan.
   Vill inte sluta inlägget så här sorgligt och deprimerande, så jag får väl slinka in med något sjukt skämt lr nåt :)

Ett medelålders par från norra USA längtade en kall vinter till värmen och bestämde sig för att åka ner till Florida och bo på hotellet där de tillbringade bröllopsnatten tjugo år tidigare.

Mannen hade en längre ledighet och åkte därför ner en dag i förväg. När han checkade in upptäckte han att hotellrummet hade en dator och beslutade sig för att skicka ett mejl till hustrun. Han missade dock en bokstav i namnet. Mejlet hamnade hos en prästänka i Houston, som just hade kommit hem från makens begravning och skulle kolla om det kommit e-post med kondoleanser från släkt och vänner.

Sonen fann henne avsvimmad vid datorn och läste på skärmen: Till: Min älskade hustru! Rubrik: Jag har kommit fram! Jag vet att du är förvånad över att höra ifrån mig. De har datorer här numera och man tillåts skicka mejl till sina nära och kära. Jag har just checkat in. Allt är förberett för din ankomst i morgon. Jag ser fram emot att träffa dig då. Hoppas din resa blir lika problemfri som min. PS. Det är verkligen hett här nere! DS.

Hahahahahaha!!! XD

Hejdå på er <3

                                          

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0