Pink-friday

"Kyckling på fredag, det vill jag ju ha! Jag vill ha fredag idaaaag!"
Ni som inte vet vad jag snackar om, det är en mkt gammal reklam om kyckling som passar in på detta tillfälle. Det är fredag (!) och jag är fri igen. Men bara för ett par dagar...
   Humöret har gått upp och ner idag. Lite svårt att sätta fingret på om jag ska skratta eller gråta. Det här har dock ingenting med fredagsgrejen att göra, utan det är något heeelt annat. Fast det är också något jag har svårt att sätta fingret på.
  En liten rolig grej som hände idag var "pink-friday". Nu har vi, några tjejer i klassen, bestämt att varje fredag ska alla i klassen bära en särskild färg på kläderna. Idag fick det bli rosa, fast det vart ju bara tjejerna som hade det. Jag är lite osäker på om alla killar har något rosa i garderoben. Så vi stod i korridoren utanför klassrummet och snackade, när vår svenskalärare kom gåendes. Och gissa vilken färg hon hade på tröjan? Rosa! Och alla började garva. Sen väl inne i klassrummet satte vi oss ner för en fem minuters skrivning, som vi alltid brukar ha på svenskan. Dagens tema var (hahahahaha) en färg. Jag skrev förstås om rosa (Hello?? Vad annars?) Dagen blev väldigt rosa i allmänhet. Ni vet ett sådant där rosa skimrande sken som ger intryck av att man är yr? Iaf, det är ungefär vad jag upplevde.

Sen måste jag väl säga - grattis till obamas vinst! Som sagt så är jag inte insatt i det där, men det var defenitivt bäst att han vann presidentvalet :) mckaine var ju trots allt mot abort och homosexuella giftermål. Det låter ju som att han kommer ifrån stenåldern. Fast han var ju i och för sig veteran. Äh, what ever. Jag var ju inte intresserad av politik... :P hahaha!

Ha en superskön helg! Pussar och kramar <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0