Cha-cha-cha

AAAAAH streeeesssss!!!

Hej. Egentligen är det lugnt, åtminstone i plugget. Det är fredag imorgon och då har jag bara två lektioner! (egentligen tre, men skitsamma) men här hemma känns det som att jag måste göra allting precis just nu. Först, facebook. Lägga ut bilder från en rolig eftermiddag i onsdag - som jag ska berätta om snart. Sen, lägga ut samma på bdb. Sen skriva blogg. Och plugga lite, om jag hinner, vilket inte är särkilt troligt. Men det är efter lovet som allt kommer, inlämningsuppgifter, prov och annat jobbigt.

Okej, om onsdagen då. Förut sa jag att det var ödet att vi inte skulle gå till salsan, men nu hade vi verkligen bestämt oss för att gå. Dels för att vi ville få det gjort, dels för att vi blev mutade med gratis bowling... hehe. Det jävliga var att vi kunde ha fått gå hem efter den andra lektionen, nej förresten, redan efter den första. Ne, istället hade vi bestämt oss och vi stannade i skolan ända tills fyra. Fan fan fan. Fast det var ändå bra att vi inte gick hem, för vi hade roligt. För att få tiden att gå efter lunch tog ju Prince med oss till bowlinghallen (och när jag säger vi menar jag... äh orka räkna upp alla. Vi var väl runt tio pers) och på vägen dit hade vi enorma problem med att hitta. Eftersom att dem bygger om i simhallen gick vi fel två gånger innan vi kom in i bowlinghallen. Sen gick vi in i omklädningsrummet när vi egentligen skulle hitta dem fula bowlingskola. Vilket lokalsinne man har... Iaf, sen började vi spela och alla bara larvade runt och det var riktigt kul. Jag slog en strike oxå, som jag tror var min första eller andra i hela mitt liv. Jag var nära på att vinna, men eftersom att vi spelade i evigheter, typ två timmar, blev jag tvåa eftersom att när therese gjort två strikar i rad och gått om mig, sade hon att hon inte ville spela mer. Haha, ja det var ju passande, just när hon låg etta skulle vi sluta XD busunge...

                                 

Efter bowlingen var det två timmar kvar innan salsan skulle börja. Jag, gabbe och tessi hade tänkt plugga under den tiden, men så kommer Pricne och föreslår att vi ska köra alfapet... och vi sa ok. Så sen satt vi där i två timmar och spelade bokstavsspel. Jag vann stort :D haha - looosers!!! Hursomhelst, sen var det dags för salsan, och jag kan bara säga en sak: pinsamt. Det här var ju vår första salsalektion och det fanns sex-sju andra där som var skitduktiga! Prince drog ut oss tre mitt på golvet och lät oss stampa grundstegen i 45 minuter. Man kände sig lite korkad, fast han tyckte vi var snabblärda. Sen började folk peka och le mot oss och vi bara: nej, nej, nej titta inte på oss! Trots det var det roligt och även om jag kände mig som en inkompetent femåring var det bra att lära sig salsans grundsteg. Det vore ju annars konstigt om man inte kunde grunden, som om man skulle bygga ett höghus och börja med taket. Det funkar helt enkelt inte. Salsan slutade kl 5 - just när man dansträning börjar. Så jag lämnade salsan, gick trappan upp och var framme, uppvärmd och allt :D Sen tog det typ en timme innan jag kom hem eftersom att den satans bussen inte kom tidigare... blä på den. När jag kom hem fick jag fixa middagen sj (egentligen bara att värma kyckling och skära sallad, men ÄNDÅ!!!) Jag hade liksom sett fram emot att dimpa ned på en stol, dricka fem liter vatten och sleva i mig serverad mat. Men icke. Resten av den kvällen molde huvudvärken i skallen på mig som sega kugghjul och jag låg halvdöd i fåtöljen. En fullpackad dag med andra ord.

Jaha. Idag då? Inge spec. Snart höstlov!!!! Jippie! Bara en dag kvar!!! Ska bli så enormt skönt :)
Nu ska jag hjälpa syrran

Kramar från mig

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0