Kunming, vårstaden!

Nu har jag fått ett litet projekt i skolan, vi ska redovisa kinesiska städer. Jag, Gabbe och Narin tog Kunming och jag sökte efter lite bilder. Tyckte bara det var så jäkla fina, Kunming är känt för att vara "vårstaden", där de har stora blomstermarknader och även en festival som kallas "The International Flower Festival".









Har funderat mkt på om jag inte ska läsa steg 3 i alla fall, steg 2 är ju lagom svårt det! Men sen kom jag fram till att visst, folk får säga hur jävla onödigt kinesiska är, men jag tycker ändå att det är intressant och kul att kunna! Dessutom är ju kinesiska det mest talade språket i världen (haha, fast det beror nog på att Kina har störst befolkning...) och jag vill verkligen, verkligen åka till Kina en dag. Varför inte med skolan? Så jag stannar nog kvar ^^

POK


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0