I hate the world today

Ingen bra dag idag.

Kan väl börja med att säga att den språkresa jag och några kompisar bokat är fullt! Visst, det låter inte som hela världen och det var faktiskt lite kul när jag bara skrek: "VA? NEEEJ!", på bussen, med några tjejkompisar sittandes bredvid. Efteråt frågade dem vad som hade hänt, de trodde typ att någon hade dött! Så att kanske inte så farligt, men det har i alla fall förstört min sommar TOTALT! Jag blir så arg! Men jag har ju bara mig själv att skylla som bokade för sent. Men åndå! Jag har all rätt att vara sur!

För det andra fick jag idag veta att Emelie, som går i min klass, har fått en stroke. Ni är nog lika chockade som jag blev, man tror ju att strokes är till för äldre männsikor, men nej det behövde hända stackars Emelie som redan har problem med migräner och skit. Jag blir liksom arg! I alla fall så betsämde vi: jag, Frida, Elin, Gabriella och Maja, att vi skulle samla in lite pengar från klassen och köpa kort, en enorm gosig nallebjörn (som närapå ingen av oss ville släppa!), en liten blomma (vilken blev väldigt symbolisk då vi namngav varje blomma efter oss själva) och hennes favoritchoklad. Efter skolan åkte vi till Astrid Lindgrens sjukhus och överraskade Emelie i entrén där hon satt med några kompisar i sin rullstol. Hennes högra arm var förlamad för tillfället och hon kunde därför inte göra mycket. Men det var så enormt härligt att träffa henne, hon var bara sådär avslappnad, glad och härlig. Så som Emelie ska vara! Hon fick oss verkligen att skratta. Det var mysigt. Liksom gott i det onda. Hon verkade vara väldigt glad i alla fall. 
   Konstigt nog var det kul att åka med allihop till sjukhuset, att alla träffades och så. Vi måste göra det här flera gånger! (Ja, alltså kanske inte mötas på sjukhuset, men ni vet vad jag menar!) Så krya på dig Emelie! 

Nu sitter jag alltså här och försöker få allt det här onda ur mig. Dessvärre ska jag plugga till kinesiskaprovet imorgon... Yeay...



Nåja, det finns åtminstone en morgon dag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0