Min påskhelg i Dalarna

Så, nu har jag nog äntligen en stund över till att skriva! Egentligen ska man väl plugga till proven man har i veckan, men jag tycker att jag kan det mesta. Hmm... ja, kanske inte kinesiskan, men den kan vänta.

Över lovet har jag alltså varit på landstället, från torsdagen till söndagen. Under denna tid fick jag chans att njuta av vårsolen och en mysig promenad i Rättviks stad (när jag säger stad menar jag den 200 m långa gågatan... inte mycket till stad kanske) samt mysigt fik på Fricks konditori med familjen och Säfströms. Jag köpte faktiskt ett par skor också, ett par mörkgrå converse. Jag skrattar lite när jag berättar för folk vart jag köpte dem: "Rättviks SKO". Haha, ingen fantasi där inte.
   På lördagen var det ju hög tid för påsken att få bli firad och det gjorde vi alla med glädje! Jag och småtjejorna fick leta påskägg över hela gården med hjälp av små lappar som de gåtfullt rimmat ihop. Sen fick de vuxna ocksaå testa på lite påskäggsjakter då vi "barn" slagit ihop lite lekar till dem i form av "Fångarna på fortet"! Haha, jag garva ihjäl mig nästan när jag fick se mina föräldrar krypa genom hinderbanor och gräva i burkar med äckel-päckel :D

  

Det viktigaste som hände
under påskhelgen var att jag fick, för första gången, testa på att övningsköra! Det var skitroligt! Jag fick testa på att växla ända upp till 2:an (WOW!) och gasa ända upp till 35km/h, mer vågade jag inte. Sen vart det lite "parkeringar" mot två pinnar, lite back och allmänt runt-i-en-oändlig-cirkel-körande. Och förutom att jag lerade ner halva bilen (ja, ända upp till backspeglarna) var jag suverän!

Det har vart ett enormt härligt lov i alla fall. Nu kan jag knappt vänta till sommarlovet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0