"Drag me to hell" - knappast avskräckande

Jag är en aning panikslagen nu. Visst, jag vet att det är måndag, jag vet att det är tisdag imorgon, det har jag vetat rätt länge nu. Men det faktum att skolåret börjar om sisådär 18 timmar är rätt oroande. Det är som att sommarlovet passerar revy inför mina ögon, om ni förstår. England, Frankrike, Skåne, landet och sedan denna vecka vi haft hemma. Jättekul har det varit!

Igår åkte jag in till stan med Anna, Tess, Fia och Sandra. Vi åt middag på en restaurang som passande nog låg precis framför Rigoletto, där vi sedan kl 21.00 skulle se "Drag me to hell". Jag tog en plankstek, vilket var smaskens! Vi hade det jättekul, men kan väl inte påstå att filmen var så värst bra. Den var bara så B! Den var så patetisk och udda att man skrattade när det var meningen att man skulle vara rädd, lite som en Scary movie 6. Seriöst, en näsduk som attackerar dig? Näsblod som sprutar som en fontän, bokstavligt talat? Eller en kobent djävul utanför din dörr? Nä, inte direkt en höjdarskräckis, det enda som fick en att hoppa till var den där jävla kärringen som dök upp då och då.
   Kvällens klassiska blev Anna som halvt om halvt ropar: Hon sitter ju i baksätet! (Hon pratar om den där skräckistanten då rå) så att alla i biosalongen hör och raden framför skrattar åt henne, de hade liksom listat ut det fem minuter tidigare ;P
   Dessutom glömmer man väskan i salongen, så om inte Tessi hade frågat vart min väska var hade jag aldrig skrikit "Fuck!", vänt om och sprungit tillbaka. Kom typ i sista sekund som de stängde dörrarna, men jag hann!

Tänkte lägga upp en bild på nya frillan också, det har ju folk uppmärksammat! Men imorgon ska man träffa klassen igen så det blir nog bra, har inte träffat många under lovet. Det och dansen är det enda jag har sett fram emot för att skolan ska börja igen. Resten... brr.


Nya tröjan också - love it!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0