Julie & Julia - en aptitretare

Måndagen är praktiskt taget över och kvar är nu bara skolavlutningen imorgon. Gud, vad jag har längtat efter jullovet! Är så glad så jag kan knappt sitta still! Imorgon efter vad vi nu än ska göra i skolan, vilket lär bli mentorsfika samt utdragen julshow, tänkte jag och några tjejer åka pulka. Mysigt värre, har inte åkt pulka på flera år. Förhoppningsvis kan vi ta med lite varm choklad i termos. Yummi!

Idag efter skolan gick jag hem till Anna och Tessi och tillsammans skrev vi julkort till vår värdfamilj borta i England. Det blev ganska långt, vi skrev om hur vi brukar fira jul: Kalle Anka, mandel i gröten, julbord (svårt att översätta kan jag påpeka) osv. Ska bli kul att få höra om de har några särskilda traditioner som är olik från våra.

Efter detta åkte jag och Olivia in till stan för att titta på bio. Saga åkte vi till, där Göta kanal 3 hade premiär så det var värsta fancy! Folk som höll dörrarna öppna för en, ett långt bord fyllt av champangeglas och vindruvor. Wow! Självklart var det en i personalen som såg hur vilsna vi var, vi trodde vi typ hade klampat in på något privat typ. Nej, vi skulle se "Julie & Julia", kort och gott en mysig film om två personer som älskar att laga mat. Låter tråkigt men den var riktigt bra, sådär lagom mysig och gullig men trots det baserad på en riktig händelse. Dessutom vart man ju extramt hungrig av att se på den, allt dem lagade såg ju hur gott ut som helst! Jag kan till och med säga att fisken såg mumsig ut, och jag är inte ens så förtjust i fisk. Om ni ska se den gör som vi - ät något efteråt!



Bon appétit!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0