Gympaful, dagens bloggtips - detta kan leda till en bedrövlig framtid!

18/2
Kära bloggen...

Nu är det gjort. Jag har haft matte-nationella... inte roligt alls! Jag var nervös hela morgonen och under typ hela tiden jag hade provet också, alla 3 timmarna! Jag var jättestressad under minst halva tiden, trodde hela tidne att det var mindre än en halvtimme kvar och jag spände mig så hårt att jag fick ont i huvudet. Och medan andra satt och prasslade med sina godispapper och kolor halade jag upp en rutten banan ur väskan. Haha, smidigt Sandra! Men inte visste väl jag att man skulle bli sugen? Nå, den där bananen kom väl till hands åtminstone (till att äta alltså!!!)

Nu tänker jag faktiskt ta och citera en viss liten människa. Vi har mailat ett tag nu på Facebook, hon går på min dans, och hon skriver väldigt roliga grejer! När jag frågade henne vad jag skulle skriva om på bloggen, jag har fortfarande idétorka känns det som, sade hon det här:
"Men okej ett seriöst råd? Skriv om hur jävligt det är med kort ombytning till gympan speciellt när man har trånga (så trånga att man får märken-trånga) jeans och får problem att ta på dem. Dessutom att folk/ledningen/kommunen/skolan vill välja att vi ska se ut som skit, för att vi knappt hinner till lektionen. Hur ska vi då fixa mitt hår och smink snyggt?!
De väljer att vi ska se ut som skit och inte få någon parter livet. De vill att vi ska se ut som fula pluggisar som inte får någon att leva med för att jag är så ful utan smink när man är gympaful eller att man är snygg och kommer försent. Om man kommer försent råkar man ju ut för den JÄVLA HELVETES 15 minuters regeln och får utskällning/sur blick = då blir man sur men snygg. Försening resulterar med 20 % frånvaro och inget studiebidrag, inget studiebidrag resulterar i omotivation i skolan och lägre betyg. Lägre betyg resulterar i att man flyttar till typ någon håla på landet och stannar där. Får fula barn som skriker och jobbar på ica. Blir bitter och ful, ungefär som en fulare version som om jag skulle ha skitit i sminket på gymnasiet och varit helt enkelt Gympaful."

 - Olivia

Ja, jag tänker då ta och börja klaga tror jag! Vi ska kämpa för en längre dusch-o-smink-tid!!! Haha! XD
POK

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0