Bloggboken - inte bara en dagbok...

7/2 -09
Kära bloggen...

Usch, vet inte riktigt om jag har varit nyttig eller onyttig denna början av helgen. Lite både och kanske. Vad som jag kan skriva upp på nytto-listan är väl motion! Motion genom en visit på cybertown där man bokstavligt talat svettas ihjäl (ursäkta för att jag kanske frambringar en motbjudande bild, men jag måste ju berätta hur duktigt andfådd jag blivit) och väldigt mycket promenerande. Idag till exempel, när Therese och Felicia hungrade efter gräddiga semlor (notera: den 24:e är det fettisdagen!) gick vi till oräkneliga ställen innan de bestämde sig för att gå ända till Coop borta vi Stinsen... det vart en jävla vandrandes kan jag säga! Först till Sollentuna centrum, runt där lite där man dessutom köpte en ny kofta till garderoben som ständigt skriker efter mer föda, vidare till Malmvägen till ett sött litet konditori där semlorna dock var slut, därefter till Konsum utan några bättre resultat och sen till Stinsen och Coop. Jag som trodde jag var duktig som motstod en semla blev dock djupt besviken på mig själv då kära Anna bjöd på en enorm kladdkaka. Inte kan man väl säga till till kladdkaka - som dessutom är gratis?
     Väl inne i Stinsen började vi gå runt till olika butiker för att fråga om sommarjobb. Jag är i stort behov av PENGAR eftersom att jag vill åka på språkresa i sommar 8) Hoppas, hoppas, hoppas att jag får åka! Det skulle vara jätteroligt! Hursomhelst så avböjde de flesta butikerna, andra bad oss skriva CV (som jag inte riktigt vet hur jag ska göra, om jag är ärlig, ska jag bara smöra om mig själv? Liksom reklam eller vaddå? Anställ nya Sandra Fröjd - den snabbaste tjej ni kan finna i stan, nu för endast 63 kr i timmen! WOW!). Andra bad oss komma tillbaka på måndagen. Tur att man är ledig då! :)
    Angående Cybertown-besöket är jag väl inte den bäste, om man säger så. Lite försiktigt kan jag väl lägga fram att jag kom näst sista av alla spelande... för 2:a gången. Men den här gången krigade jag som den värste Rambow there is, jag kastade mig handlöst mot golvet med pistolen tryckt mot bröstet och avfyrade laserskotten med ett vrål av smärta. Okej, jag erkänenr väl att jag överdrev liiiiiiite men jag agerade faktiskt den här gången trots att vi blev omringade av det röda och gula laget. Vi, dem blå, förlorade förstås. Jag börjar misstänka att det var tack vare mig. Men jag slår bort tanken, bara för att en sekund intala mig något annat.
   Jahapp, melodifestivalen ikväll då. Ska jag titta? Nääää... tror inte det. Dock ger traditionerna mig dåligt samvete, men förra året var jag väl inte heller någon flitig patriot som satt med svenskaflaggorna krampaktigt i nävarna och med ett brett schlagerleende på läpparna. Inte riktigt min favorit av musik helt enkelt. Det har blivit för oseriöst och jag lyssnar hellre på min Ipod med Daughtry, Paramore och Neverstore (bland förstås många andra) än på klyschiga ballader och boogiedansande, fånflinande förre detta idoldeltagare. SÅ! Nu har jag lagt fram min åsikt om saken. 

Nu önskar jag er en fortsatt trevlig lördagskväll (okej... för klyschigt?) Och snälla, snälla, håll er borta från parkbänkarna och dikena - dem tillhör redan fullgubbarna. 

                    

PS. Tack hörni för en trevlig fredagkväll, det var mycket roligt och det får vi göra om! ^^ Pussar till er <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0