Gott nytt (kinesiskt) år!

Hej på er

Är lite muntrare idag, även om det är väldigt svårt att bära smärtan. Känns bokstavligen talat som att jag har ett enormt stort hål i magen som vrålar åt mig att gråta, skriker tills jag blir döv när jag trycker ner tårarna djupt ned i halsen. Det går i vågor, när jag glömmer att det alls har hänt är det skönt och nästan som vanligt. Men det är värst när man kommer ihåg det, man inser den svidande sanningen och kan inte fatta att det verkligen har hänt.
   Något som fick mig att glömma allt var i alla fall den kinesiska nyårsutställningen vår klass besökte på The Nordic Confucius Institute. Det var väldigt roligt och intressant, vi fick uppleva allt från kinesisk folkdans till kung-fu och pekingopera (som snarare påminner om en kvävd mus eller nåt) XP. Mot slutet kom det bästa - maten! Vi fick nudlar, dumplings (typ kuddar med kött/grönsaker i, väldigt goda!) och vårrullar. Och inte tog man bara EN portion inte :P



Oj nu kom anna! :D ska gå nu, HEJDÅ!

Kommentarer
Postat av: Andrea

Låter kul med det kinesiska firandet ;) hoppas du mår bättre snart, tänk positivt! Gillar att läsa din blogg föresten, du skriver så kul och bra =)

2009-01-24 @ 23:17:03
URL: http://www.freewebs.com/deaweb
Postat av: Sandra

tack så mkt :D

2009-01-25 @ 20:07:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0