Hemma!

Ja, nu är jag hemma efter tre extremt snabba veckor i England. Jag har haft så otroligt roligt och träffat härliga människor som man redan saknar. Klockan 8 igår kväll kom vi fram till Arlanda och jag fick träffa familjen, blev faktiskt tårögd när Jessi kramade mig. Märkte knappt själv hur mycket jag saknat dem. Men redan nu, dagen efter, längtar jag tillbaka till Torquay, värdfamiljen och alla nya vänner.

Vet inte hur jag ens ska börja med att berätta. Varje dag var en fartfylld dag, man fick aldrig någon lugn stund och det blev faktiskt lite för mycket i slutet måste jag säga, så i sig är det skönt att bara sitta och stirra på datorskrämen här hemma och varva ner för första gången på evigheter. Jag har fått uppleva mycket nytt, dels genom kulturen i värdfamiljen och dels genom EFs alla aktiviteter och utflykter. Tänkte skriva upp ett enkelt schema över alla dagar, om det nu får plats...

Schema:

Mån - Anländer kl 23 efter sammanlagt 7-8 h resa.
Tis - Placement-test på morgonen. Därefter kort town walk i Torquay. Disco på kvällen.
Ons - Lekar på morgonen, shopping, sen lektioner i 2-3 timmar. Fiska krabbor på kvällen :)
Tors - Lektioner på morgonen, på eftermiddagen bowling. Kort besök på discot på kvällen.
Fre - Besök i Cockington. På kvällen, efter lektionerna, åkte vi till Oddicombe beach för en BBQ.
Lör - Spenderade dagen på Preston beach i Paington; solade och badade. Bio på kvällen, "The hangover"!
Sön - Looney Olympics, stafetter av alla galna slag: norsk fylla, imitation av djur bla. Glass på kvällen. 

Mån - Skola, därefter "coastal walk" uppför ett berg. Kvällen "Treasure hunt".
Tis - Besök i simhallen och sen lektioner, på kvällen hade vi disco!
Ons - Lektioner, sen go-kart, vilket var väldigt kul. Båttripp till Brixham.
Tors - "English breakfast", shoppade och sen studera. Disco en stund på kvällen.
Fre - Lektioner på morgonen, sen tripp till Dartmoor och Totnes. Äventrylig minigolf på kvällen.
Lör - Quay Wests vattenland! På kvällen glass/fish and chips :P
Sön - World Cup Fotball. På kvällen: Picture-Hunt! (Vi vann!)

Mån - Kents Cavern, lektioner på eftermiddagen. Inställd town quiz, blev strosa på stan istället.
Tis - Plugg på morgonen, sen till Exeter. Ledig hemmakväll med familjen ^^
Ons - Modell Village (typ legoland). Sen skola, på kvällen blev det laser-game!
Tors - Skola för sista gången. På eftermiddagen åkte vi speedboat och gummiringar :D På kvällen Final Disco!
Fre - Buss till London i 5 h, sen Madame Tussauds och British Museum.  
Lör - Townwalk för att se London Eye, Big Ben mm. Shopping på Oxfordstreet. Packa på kvällen.
Sön - Hejdå England!

Det finns förstås saker att säga om allt vi gjort, men jag har knappast tid till att skriva ner allt. Dessutom bör det vara extremt uttråkande. Men det är bara att fråga om ni undrar eller funderar över något.


Oddicombe BBQ

Paul och Sandra

Äventyrlig golf

Torquay Harbour

Picture Hunt

Kents Cavern

Model Village

Mitt rum :)

Dartmoor

Madame Tussauds

Vårt hotell i London - Bluedaws

Townwalk; Big Ben, London Eye, Westminister Abbey mfl.

Kort sagt - det har varit tre minnesvärda veckor och jag kan knappt vänta tills vi ses igen på reunionpartyt i augusti!

Kommentarer
Postat av: maja

Guud vad kul du verkar haft det! Är lite avunsjuk nu faktist, hehe



kram

2009-07-07 @ 18:09:27
URL: http://rinnertsroad.blogg.se/
Postat av: Malin

riktigt häftigt!!!!! :D <3

2009-07-08 @ 17:15:51
URL: http://mestmalin.blogg.se/
Postat av: Andrea

Vad kul ni verkar ha haft! :D

2009-07-09 @ 01:51:25
Postat av: anna

ååå ja läntar rillbaka <3

2009-07-13 @ 22:29:28
Postat av: Sandra

sv. anna:

jag meeeed!!! saknar människorna, platserna, aktiviteterna (faktiskt!) ;P

2009-07-17 @ 21:16:23
Postat av: Sandra

sv. maja:

haha, va bra! Då är min önskan uppfylld ;) saknar dej! <3

2009-07-17 @ 21:18:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0