Tips: Hur man färgar ögonen

Hej!

Jag fick en fråga förut från "J", som frågade om hur man färgar ögonen som jag visade på inlägget "Trix med ögonen". Jag uppskattar väldigt mycket alla frågor som ställs, så här kommer en kort beskrivning om hur jag gjorde:

Först är det bra att skaffa ett fotoredigeringsprogram, jag använde paint.NET, vilket var helt gratis och tog inte alltför lång tid att ladda ned. Sen är det bara att ta den bild man vill ha och markera själva regnbågshinnan med verktyget "lasso select" (eller ta "ellipse select" om irisen är rund nog, men vill man undvika att färga själva pupillen ska man ta "lasso select" och följa konturen av regnbågshinnan man vill färga). Sen klickar du in dig på adjustments längst upp, sen på hue/saturation. Där kan man ändra på färgen du markerat med lasso select.

Så där ungefär! :)



Lycka till!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0