Änglar och demoner

Igår kväll blev det Kista med mamma, vi shoppade (rättare sagt jag, med hennes kreditkort), fikade på blåbärspaj, te och kaffe, och slutligen blev det bio: "Änglar och demoner" som jag velat se sedan jag först såg reklamen, eftersom jag läst boken. Som vanligt är ju boken bättre än filmen, men det är ju sällan att det är tvärtom. Jag hade redan hört att det fattades saker från boken, men insåg att det fattades väldigt många saker! Jag blev därför lite besviken, man sitter och väntar på att någonting ska hända och så händer det inte! Men jag förstår nog att de inte fick plats med alla händelser, det är ju en ganska fartfylld bok. Hursomhelst var filmen jättebra, lite seg i början men det behövde nog vara det för att filmen skulle trappa upp till spänning och då låg den där på en hög och jämn nivå. Tom Hanks spelar Robert Langdon och gör det på ett bra sätt och just att de hela tiden har tidspress på sig gör att jag sitter längst ut på kanten av biosätet och tänker skynda, skynda!



Idag ska vi åka till släkten för 18-årskalas. Det ska väl bli kul, men kommer väl antagligen bara sitta där och knapra i mig en massa kakor :)
POK

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0