Bokstavsbingo, lingonsylt och "pela"

Nu är jag jäkligt hyper! Har varit på besök hos familjen som jag eventuellt ska bli barnvakt åt. Fick träffa lilla Juni, 2 år gammal och hon var en riktigt söt unge! Lite svårt att förstå henne ibland, men hennes föräldrar verkade fatta vartenda ord. När hon sa: "pela", då visste dem att hon menade de rosa pärlorna på dagis. Herregud, jag är ingen tolk! Nåja, det var inte lika hemskt språk som Hannas - hon kallade paprika för "koppel" bl a.
    Jag var där i 1½ timme över en middag (biff, potatis och lingonsylt, och sylten älskade Juni verkligen, hon doppade sin lilla gosedjurshund ner i burken också!) och jag fick prata med Amanda och Risto om allt mellan arbete, skola och att aldrig säga ordet "Pippi Långstrump" inför Juni, för då skulle hon bli hyper och vilja se på den rödhåriga jäntan på tv.
   Men det gick bra i alla fall, lite pinsamt kanske men det känns bra. Juni verkar vara en lätt människa att ta om hand, hon började inte ens gråta när hon föll pladask på ansiktet och jag stålsatte mig verkligen för tårarna och skriken. Nej, nu ska man vänta till början av nästa vecka, antingen spelar jag svårflörtad eller så kastar jag mig på telefonen. Får se hur det blir. 

Nu ska jag plugga lite kinesiska... kanske tillsammans med en skål glass? Mums!
POK

Kommentarer
Postat av: Anonym

2009-05-08 @ 13:14:59
Postat av: Elin

Vadå ska du börjar jobba? :O berätta mera xD

2009-05-08 @ 13:15:29
URL: http://eloxs.blogg.se/
Postat av: Sandra

haha jaa jag ska börja jobba som barnvakt hos en familj, fick den chansen tack vare kompisar som bor grannar med dem :)

2009-05-08 @ 17:47:41
Postat av: Sandra

fast inte på heltid förstås xD

2009-05-08 @ 17:48:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0