Hos frisören

Nu är det äntligen dags, och vad jag har längtat. Det är så långt och livlöst och det bara hänger där som ett dött djur över axlarna. Har fått bära uppsatt en alltför lång tid nu, nej nu ska det bort! Håret alltså. Och inte snaggat menar jag, utan till axlarna ungefär. Jag vet att vissa protesterar och tycker att jag ser fint ut i långt hår (ni vet vilka ni är ^^) men jag orkar inte längre ha det så här.

Så idag bidde det att åka till Stinsen med lilla mamma och få det klippt. Ja, hon skulle ju "fönstershoppa" påstod hon, men man vet aldrig med henne, hennes garderob är fan tätare än min! I alla fall tog det sin lilla tid innan jag faktiskt fick ta och sätta mig med en frisör med saxarna i högsta hugg, först fick jag vänta i typ 10 minuter, men det gjorde ingenting. Jag fick nämligen är bit marabou av salongägaren och då vart jag glad!

Känner inte ni ibland att man verkligen inte har något att säga till frisören? Jag var nära på att fråga hur länge hon jobbat där eller nåt, men det är ju så tråkigt kallprat. Man sitter mest bara där och undrar "va fan gör hon för nåt?" och lite senare "jäklar va fint det blev!". Skruvar lite på sig under det enorma skynket och fokuserar på en punkt på magen för att hålla huvudet i den position de vill ha. Det blir inte så mycket skvaller helt enkelt. Men jag kom på en sak, när frisörerna själva ska klippa sig (de måste de ju göra tids nog, precis som vi andra dödliga) klipper de sig själva eller ta hjälp av en kollega? För det måste vara väldigt svårt att klippa någon som är expert på det själv. Då vet han/hon exakt vad för frisyr den vill ha, och om den nya klipparen klipper minsta fel blir det nog en jäkla massa kackel. "Nej, inte så din dummer, men klipper uppåt!" "Jag sa RAKT!" "Nej, du kan behålla dina gamla hårsprayer, jag har min egen tack så mycket!"
En frisörs mardröm är nog att klippa en annan frisör. Kan jag tänka mig.

Men nu sitter jag alltså hemma med nyklippt hår och känner mig väldigt nöjd med resultatet!
Men tydligen syns det inte mycket skillnad, min syrra öppnade dörren när jag kom hem och jag behövde flina i fem minuter innan hon faktiskt förstod att jag klippt mig. Nåja, jag vart nöjd i alla fall!



Folk har sagt att jag skulle passa i den här frisyren... men jag är osäker. Visst, jag borde ju utnyttja mitt raka hår på nåt sätt, men det här är lite för vågat för mig :S Nu är det iaf försent, så det får man väl testa någon anna gång!

Kommentarer
Postat av: olivia

ja men det har du ju.... he he h eh e jag har visst märkt:p

men fan vad du skulle passa i posh's frisyr :D nästa gång? (och ja jag har stor erfarenhet med vad jag säger, lita på mig)

2009-05-28 @ 22:52:23
Postat av: Sandra

jaa men du var fan modig och du kunde verkligen bära upp en kortare frisyr! :D

tack så mkt <3 jaa det får väl bli det sisådär år 2016... ;)

2009-05-29 @ 16:21:56
Postat av: Malin

du skulle nog passa asbra i posh/rihanna-frisyren tror jag ;) satsa

2009-05-31 @ 14:45:39
URL: http://mestmalin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0