Jakten på Tortellinin

Sitter här vid datorn med pappas kavaj på mig, känner mig som en liten krympling i den. Snart ska jag med familjen och träffa en massa släktingar, min pappas kusin fyller 40 så det ska vi fira. Efter det drar jag nog till ett par kompisar förhoppningsvis. Hela den här dagen har jag bara segat och spelat tjuv&polis med Jessi och Sebbe. Kan väl inte påstå att jag var en framgångsrik tjuv, men själva spelet är ju kul ändå.

Ska väl snabbt dra min lilla tortellini-historia innan jag drar. Jag och Jessi älskar nämligen det och då menar vi tortellini på "låda" med sås i pulverform som man kokar ihop lite snabbt. Vi åkte till stinsen igår, för att köpa present till pappa som fyller 44 år idag (Grattis pappa!) och middag till kvällen, denna lilla pastalåda alltså. Vi gick in på Vinn och letade som galningar, tillslut fick vi fråga en kille, som fick fråga sin chef och tydligen hade dem inte tortellini någonstans!!! Vi fick fnatt, för våra föräldrar hade ju liksom köpt det nyss och nu säger dem att de inte längre säljer det i affärerna. Aningen panikslagna åkte vi vidare till Ica Maxi och frågade första bästa personalen som fick slå en signal innan han meddelade att han var osäker. Oroliga sparng vi runt och letade, hylla för hylla... och slutligen - där var den! Herregud, vad jag hade blivit ledsen om de inte haft den i affärerna längre! Lyckliga och glada åkte vi hem och åt upp tortellinin. Mums!

Nu måste jag gå, men ni får ha en så bra helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0