Storebror is watching!

Direkt hem efter ett besök på polisstationen. Nej, det har förstås inte hänt någonting, det var bara dags för mig att fixa mitt pass inför språkresan i sommar (jag kan tjata om den här resan tills jag dör!) med tanke på att mitt tidigare har gått ut och jag som ynklig 10-åring ser så sjukt liten ut, med en blond "hjälm" till hår (det innebär lugg till ögonbrynen och klippt strax under käkarna) och ett sockersött leende som kan driva en till vansinne av irritation. Nej, bort med det gamla (unga) och in med det nya (äldre).

Var lite nervös då luggen vägrade lägga sig och tjejen bakom disken sa åt mig att ta undan den så att den inte täckte ögat, tyvärr var håret lika envist som en åsna. Det gick tillslut, men vart lite överrumplad då blixten kom och jag ser närmast förvånad ut än fotogenisk. Sen frågade de om jag ville ha fingeravtryck på passet, för tydligen ska det gälla från och med i slutet av juni det här året att allas pass ska innehålla ägarens fingeravtryck, detta för att det ska bli svårare att stjäla någons indentitet, bl a. Låter bra tycker jag! Men pappa vart förstås misstänksam och sade lite halvbuttert "Nu ska lillebror få bättre koll på oss," och jag kunde inte säga annat än "Du menar storebror". Äsch, jag bryr mig verkligen inte då jag inte direkt är värsta bankrånaren på flykt. Den enda som borde känna sig obehaglig till mods är väl de kriminella. För inte kan väl ett fingeravtryck kränka ens privatliv?

                     

Fotot vart hursomhelst okej och passet kan jag hämta ut om en vecka. Prima!
POK

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0