Efter 5 år ska vi slutligen splittras

Varför ska en sådan här bra dag sluta så här sorgligt? Jag blev minst sagt överrumplad då hon släppte bomben så att säga. Kan vara svårt för er att förstå, men efter 5 år med samma människor blir man lite tårögd.

Okej, så allting på träningen gick jättebra idag och vår lärare Lina gav oss jättemycket beröm för våra insatser. Jag var nöjd och kände mig på riktigt bra humör när vi satte oss i en cirkel för att prata om diverse förberedelser inför dansuppvisningen. Men samtalet visade sig handla om något helt annat. Tydligen har vår dansgrupp blivit för liten och nu är de tvugna att splittra oss. Alla satt helt tysta då Lina berättade att några av oss skulle få börja i en grupp med äldre "bättre" dansare och några i en yngre "sämre" (vill egentligen inte använda detta ord, alla är verkligen jätteduktiga!) grupp. Alltså kommer jag inte längre få gå med folk som jag gått med under väldigt många år. Det känns jävligt sorgligt. T ex har Olivia och jag fått riktigt bra kontakt nu i slutet, men vi misstänker båda att vi kommer bli uppdelade i olika grupper. Fan, så här blir det alltid, att så fort man börjar känna en person riktigt bra så tar det slut. Nej, inte direkt ett bra sätt att avsluta träningen på. När vi satt på bussen på vägen hem var vi mestadels tysta.  

Så nu sitter jag här och tittar på gamla videos från tidigare uppvisningar. Känns konstigt att inte få dansa med en del av dessa längre. Men mest känns det tungt i hjärtat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0