Farmville - ett bondemysterium...

Nog har ni hört talas om det. Annars är man nog ganska så insnöad. Jag bestämde mig denna tråkiga torsdagseftermiddag att ta reda på vad detta spel är, någorlunda mer än tidigare i alla fall. Så, jag satte på spelet. Något nyfiken, då 60 miljoner andra människor spelar detta spel runt om i världen, spelet som ligger på topplistan på Facebook just nu. Samtidigt blir jag lite avskräckt över att spela det när jag läser i en artikel att spelbolaget omsätter miljontals pengar på detta lilla spel, i små summor. Dels på artiklar och reklam, dels på olika mobila angelägenheter som kostar mellan 10-20 dollar.

Först dyker en liten bonde-Sandra upp på skärmen. Sen börjar jag kratta och så och allt som datorn ber mig att göra. Men så fort det står att jag måste "betala", så går jag ut från spelet. Nej, jag orkar inte med sådant. Jag var för fasiken fastnaglad framför Sims 2 i tre år innan jag slutligen vid 14-15 års ålder drog mig ur beroendet. Trots mitt järva risktagande med att kasta mig in i spelet är Farmville fortfarande ett mysterium för mig, vilket jag aldrig kommer att förstå. 60 miljoner spelare? Jisses...

Se på deras "oskyldiga" pengagiriga ögon... huh!


Kommentarer
Postat av: olivia

Dina trogna läsare verkar vara allierade med farmville. De har ju nämligen besvarat detta inlägg med en outhärdlig tystnad.



tills jag kom dårå, som säger att farmville är en hype och därför bojkottar jag den. bara för att! håller med dig totalt. :)

2009-11-11 @ 23:09:17
Postat av: Sandra

sv. haha tack så mkt, det behövdes!!! :D kände mig lite ensam där ett tag...

2009-11-16 @ 09:43:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0