Sing-along-chinese-way!

Idag var det bättre. Mycket bättre. Kort dag med tre lektioner, samt avsluta skoldagen med lunch med underbara människor! Dessutom ska jag tillägga, även skriftligt, grattis Maja! Hoppas du får en bra födelsedag!!! Ja, förutom det ska jag dansa idag, förra onsdagen var jag ju med men sjuk och fick inte chans att ta ut mig ordentligt, så ni kan förstå om jag längtat! Ska bli jättekul.

Avslutar inlägget med en annorlunda låt. På kinesiskan idag fick vi sjunga Kinas nationalsång. Riktigt underhållande må jag säga. Och om jag ska vara ärlig är melodin lite roligare än den svenska. Saknar när vi fick sjunga hela tiden i steg 1. Men men, om man går steg 3 är det andrsa bullar som gäller.
Försök att sjunga med om ni kan, haha!



Qǐlái! Búyuàn zuò núlì de rénmen!
Bǎ wǒmen de xuèròu, zhùchéng wǒmen xīn de chángchéng!
Zhōnghuá mínzú dàoliǎo zuì wēixiǎn de shíhòu.
Měi ge rén bèipòzhe fāchū zuìhòu de hǒushēng.
Qǐlái! Qǐlái! Qǐlái!
Wǒmen wànzhòngyìxīn,
Màozhe dírén de pàohuǒ, qiánjìn!
Màozhe dírén de pàohuǒ, qiánjìn!
Qiánjìn! Qiánjìn! Jìn!


Arise! All who refuse to be slaves!
Let our flesh and blood become our new Great Wall!
As the Chinese nation faces its greatest peril,
All forcefully expend their last cries.
Arise! Arise! Arise!
Our million hearts beat as one,
Brave the enemy's fire, March on!
Brave the enemy's fire, March on!
March on! March on! On!


Kommentarer
Postat av: Frida

Tack för den underbara kommentarer finis. Och oh jaa... vi längtar tll lördag!!!

2009-11-18 @ 19:31:56
URL: http://fridas1000tankar.blogspot.com
Postat av: olivia

ah den var svår att hänga med på. skulle gärna vilja se dig öva på den i vardagsrummet:D det var kul på dansen!

2009-11-18 @ 21:50:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0