Crazyness i Skokloster

Här kommer jag med lite sena uppdateringar! Jo, i söndags åkte jag, Anna, Evelina och Anna till Frida. Hon bor ända borta i Skokloster, så det var bara att sätta sig på tåget, nästa tåg och sen bussen och njuta av resan. Väl framme tittade vi på två filmer; en fransk film som var riktigt rolig, den hette "Håll käften" tror jag fast på franska då. Och sen fick jag äntligen få se "Sex and the city-filmen", eftersom att jag sett precis ALLA avsnitt så var ju det bra att jag fick se filmen också! Därefter åt vi tacos och sen blev det en kvällspromenad som snarare blev ett utforsakande av Skoklosters mörka vrår.

På hemvägen hände något riktigt underligt. Vi skulle ta ett tåg från Bålsta till Karlberg som skulle ta en halvtimme. Vi hade med oss mango som vi skurit upp och skulle just börja äta på, när en fullgubbe satte sig bredvid oss och började prata. Först frågade han om vi hade ett glas, han bar ju på en sådan där vinbox ni vet. Nä, det hade vi ju inte. Och sen satt han där med oss under hela den långa halvtimmen! Jisses, visst var det lite skoj i början, men kom igen dem kan ju vara lite kusliga i det tillståndet! Han berättade typ hela sin livshistoria, om hur hans tjej hade gjort slut eller något, att han blivit knivskuren av henne, att han sytt 52 stygn i armen när han ramlat av båten Estonia... Okej... Sen tyckte jag synd om Evelina, han satt ju för fasiken och stirrade på henne i hela 5 minuter utan att blinka!

Förutom det och när Evelina ramlade i skogen (vi var ju tvugna att springa till bussen, det genom en becksvart skog! Krya på dig Evelina, eller hur man säger...) var hemresan riskfri.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0