Övningsköra och tårta, dagen till ära!

Idag har man farit och furit eller var man nu ska kalla det. Sov till 8.20, inte så kul, åt frukost och sen vid två-tiden tog jag och pappa bilen till väsjöbacken. Dags för mig att övningsköra! Det var skitkul, tredje gången för min del, men jag är fortfarande ett nervvrak bakom ratten. Så fort jag fick syn på en människa komma gående ställde jag mig på bromsen och bad pappa att inte stressa mig. Men han höll på.
"Gasa, gasa, GASA!" ropar han och jag gasar. Kom upp till under 50-sträcket, riktigt stolt men pappa ville över den. Nåja, fler tillfällen ska det bli, tänker nog köra lite imorgon också. 

                                                

Hem igen för att baka tårta med syrran. Morfar och morbror ska komma på besök ikväll, samt mammas kusiner från Göteborg som sovit över då då, och morfar fyller år så det blir lite firande. Jag hade hittat en broschyr med en finfin tårta (morsdagtårta, men i alla fall) så det utgick vi ifrån. Resultatet blev en annan men den var ändå helfin! Den finaste tårta vi gjort tror jag! Fast smaken var väl halvdan tyckte jag, men de andra hummade som bara den. Det var nog bara för att vi tjatade om att vi hade bakat den.

  



Starta bageri kanske?

Nu sitter dem i vardagsrummet allihop och kollar på fotbollsmatchen. Danmark mot Sverige. Jag är till och med förvånad över att jag visste vilka lag som skulle spela. Jag är så totalt ointresserad av fotboll så det är inte sant, inte ens när Sverige spelar. Det ska i sådana fall vara om Sverige är med i typ final. Och när dem är jättebra, haha.

Kommentarer
Postat av: jessi

Bästa tårtan ever!!

2009-10-16 @ 23:49:18
Postat av: Sandra

you said it! ;D

2009-10-18 @ 10:56:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0