Stenar, äpplen och slöseri

Nä, nu får det vara nog. Jag har till och med samlat en lista av saker som driver mig till vansinne... okej, kanske inte så långt, men åtminstone så långt att jag med växande irritation hamrar på tangentbordet i skrivandets stund.

1. Stenar. Jag hoppas att jag inte kränker någon stenarkeolog nu när jag säger att jag aldrig varit särskilt intresserad av dem. Men vem är det? Och dessutom - när ska vi ha användning av dem? Ändå är min geografilärare elak nog att ge oss en lista på runt 20 olika stenar som vi ska kunna namnge och säga vad de används till. Till provet alltså. Skämtar han med mig? Ska vi alltså sitta och plugga in stenar? Vad fan ska vi med det till? Nej, nej, det är ren djävulskap.

2. Sådant onödigt slöseri. Jag tror ni alla har sett den, någon gång på kvällen när det är mörkt och ni blickar upp på himlen. En strålkastare. Och nej, det är inte Batman som ska tillkallas. Vad jag först hörde var att någon fyllt 50 och det var hans present. En strålkastare. Ha! Nej, vi får hoppas att det var fel. Sen hörde jag att det var ett företag som ställt upp den på sitt tak. Den lyser alltså från sex-tiden och säkerligen långt in på natten, varje dag. Och varför, ställer jag frågan. Varför? Varför slösa så mycket energi på att lysa upp himlen, när vi om och om och om igen för höra hur mycket vi skadar vår planet med så mycket onödig resursanvändning och så kan dem inte ens släcka en förbannad, ful strålkastare, som inte göra någon nytta?

3. Klåfingriga, otacksamma människor. Om man ens kan kalla dem människor. Jag ger mina föräldrar förslaget att ställa ut en korg med äpplen utanför vår grind så att folk som går förbi kan ta en, för godhetens skull, efetrsom att vi har på tok för mycket äpplen på vår tomt som bara ruttnar. Mamma ogillar idéen, hon påstår att någon skulle ta korgen. Vilket jag tycker låter absurt. Men så ställer hon i alla fall ut en hink, full med äpplen. Och där står den i några dagar, men så plötslgit frågar mamma mig om jag flyttat den. Nä, då är det någon som tagit alla äpplen och hinken där med. Vem gör så? Får man inte vara en godhjärtad människa längre? Måste man slå vakt om sina ägodelar 24-7? Inte för att äpplen är värdefulla, eller hinken heller för den delen, men jag blev bara så sur för att jag faktiskt trodde att alla skulle ge fanken i den hinken. Nej, där hade jag fel. Och man blir liksom besviken.    



Inte det finaste inlägget precis. Men är man irriterad så är man.

Kommentarer
Postat av: Frida

Håller med dig i allt ;)



"Jägga" har gett oss samma låda och samma papper.... jag undrar om han är seriöst eller inte! Hur ska man kunna 18 stenar på en vecka? Och varför????



Ohh.. den där ljusgrejjen ser jag hemifrån mig XD Har undrat vad det är.... så tack för att du förklarade... men onödigt är det!



Och äpplena.... AHAHHAHA pappas öl försvann också så XD

2009-10-15 @ 17:10:13
URL: http://fridas1000tankar.blogspot.com
Postat av: felicia

ljusgrejen är precis där jag bor. du vet censies område? det är bostadsföreningen solhjulet som firar 50 år och firar genom att ha den på taket i ett år, det är snart slut på det tror jag dock (:

2009-10-15 @ 22:42:09
Postat av: Sandra

svar till frida:

haha ojdå! ja, öl är väl lite värre än äpplen ;)

2009-10-16 @ 18:16:47
Postat av: Sandra

svar till felicia:

jahaa, okej. bar att det är slut snart i alla fall. Men snälla, vad är det för 50-årsifrande???

2009-10-16 @ 18:19:04
Postat av: maja

jag brukar se det där ljuset när jag åker till och från träningen. Jag håller med dig, det är slöseri med energi...och vi som ska vara europas miljöstad xD eller nåt? jag tror att det är en dekoration för på julen brukar det stå en gran på det taket.

2009-10-17 @ 12:53:25
URL: http://rinnertsroad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0