Husmanskost, släng dig i väggen!

Åh, nu har den äntligen kommit! Just som jag och pappa skulle ut på promenad plingade det på dörren och där stod en man i buskig mustasch. Han drog ett kort skämt om att "det var en fröjd att gå uppför er grusgång" (ni som inte vet, jag heter Fröjd i efternamn... ha-ha!) vände sedan om och gick därifrån. Linas matkasse!

Jo, mamma, hade fått reda på denna lilla mirakelkassa några veckor sen. Det fungerar så att man beställer en "Linas matkasse" för typ 700 spänn och så får man hem en hel matsedel för arbetsveckans alla fem dagar där en dietist valt ut olika spännande rätter samt att man får med ingredienserna i matkassen. Jag tycker det låter jättespännande! Istället för köttbullar och makaroner (no offense, husmanskost) får man testa på alla möjliga grejer man aldrig tidigare hört talas om! Så jag och pappa började rota, och vi fann allt från älgskav och rotfrukter till solrosskott. Variation, man tackar!

                   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0