Bounce är gry-y-ymma!

ÅÅÅÅÅÅH FY FAN VA DOM ÄR GRYYYYMMMA! "The Last Bounce" var lättaste det coolaste jag sätt!

Så vi åkte in hyfsat tidigt, Jessi och jag, till globen. Eftersom att vi var där dagtid tror jag att det var lugnare än kvällar så vi kom väldigt långt fram när vi skulle ta ståplats - vi stod näst längst framme vid räcket. Så himla coolt. När dansarna sedan kom in blev både jag och Jessi tårögda, man blev helt exalterad! Jag älskade också variationen i hela showen, vilket också lite var hela "temat" att Bounce inte bara kör streetdance, vi fick även se balett, modernt, breakdance, locking, popping, salsa och lindy hop. De kombinerar teknik, rekvisita och humor på ett så otroligt sätt. De använde bl a sängar, gummisnoddsliknande rep och en särskilt cool grej var en tre meter hög väg som hade utskjutande stora tegelstenar kan man säga (de var tillräckligt breda för att stå/sitta/dansa lite på) som drogs in och ut. I slutet av numret stod de på toppen av väggen och puttade ned en kille: hela publiken drog efter andan! Men så studsade han upp igen - de hade en studsmatta nedanför! Aaaaah!  

                            
                             Bounce gör entré i sina fångdräkter, lite av temat i showen.

                            
                             Lindyhop! För er som inte vet, en typ av swing, jättekul!

                            
                             Här var efter pausen, tjejerna körde ett glitternummer!

                            
                             Sen kom discokulan ned från taket!

                            
                             Fy fan va coolt - Jennie stod verkligen precis ovanför en!

                            
                             Kärngruppen, som ni märkt är de ju flera men de är egentligen sju.

                            
                             Eftersom det var sista showen satte de sig såhär i ring i slutet och
                             dansade. Man ser hur roligt de har det tillsammans, de skrattade och
                             någon grät tror jag!

En av killarna i Bounce hade brytit benet, vilket var jättesorgligt, han fick ju liksom inte vara med på deras allra sista show! Men han var med på scenen lite grann, i stolsnumret t. ex. Han fick många applåder han med!

Jag skulle antagligen kunna skriva tio A4-sidor om hur det var på "The last Bounce", men man vill väl inte förstöra överraskningen för de som ska kolla. Hursomhelst, ska försöka sammanfatta - galet underhållande, skrattade, grät och hade ögon som ett barns på julafton när jag stod där vid kanten av scenen. Ingenting var tråkigt, det hände alltid något och jag kan ju säga att jag lät som en gammal kärring efteråt när jag skrikit halsen av mig. Det grymaste jag sätt, någonsin. Helt klart!

(Ni som ska se Bounce och inte vill veta något mer behöver inte läsa detta: Benke fick göra en rolig grej. Han var utklädd till byggarbetare och sen under hade han en sjukt slimmad balett-trikå! Haha, alla tjejer bara skrek! Han har ju sjukt snygga muskler alltså... Ja, det var grymt!)

Jag går på moln just nu. Eller ska jag säga: dansar på moln.

Kommentarer
Postat av: Elin

Det var sååååå sjukt bra! vet inte om jag ska skratta eller gråta... ÅHH VAD BRA DET VAR! Vill se det igen, igen, igen och igen :) GAAALET :D <3

2010-04-25 @ 01:18:50
URL: http://eloxs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0