Vill man så kan man!

Är äntligen hemma från en lång kväll i danssalen. Hade först vanlig dans i 2½ timme, sen stannade jag kvar för att intervjua Lina till ett reportage jag skulle göra i journalistiken. Det var väldigt kul och intressant att prata med henne om dansen och veta mer om henne och hennes liv. Var där i nästan en timme, fick foton och allting också så det var lyckat!

Under intervjun fick jag även en insikt. Varför inte bli dansare? Har alltid varit osäker på min teknik, baletten t. ex. Nej, jag började dansa för sent, etc etc. Men Lina började inte dansa balett förrän hon var 21 och hon är ju jätteduktig idag! Bara man har viljan till så kan man allt. Lina var riktigt uppmuntrande också, när hon frågade vad jag ville med dansen berättade jag om min känsla efter Bounce - jag funderad på hur coolt det vore att ha som jobb. Och hon sa: go for it! Vad har du att förlora? När du sedan är en 70-årig gammal gumma kommer du tänka, ååh jag skulle ha blivit en dansare.
   Kanske hon har rätt. Jag är lite förvirrad just nu. Jag vet att det bara krävs en vilja för att komma dit jag vill. Frågan är ju bara - vad är det jag vill?

                 
                  Tidigare i danssalen idag, som ett andra hem!

                 
                  Nästan alla i onsdagsgruppen

                 
                  Ripple!

                 
                  Lite dans... haha, mongo bild, men men!

                
                 Piruetter!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0