Det är mycket nu

Ojojoj, det händer mycket nu i veckan. Dels har vi nu bytt period och jag börjar nu en massa roliga kurser. Datakunskap t. ex. Den kommer nog bli a peace of cake. Min lärare är fettskön! Han ger en VG/MVG bara om man är närvarande! Hihihi. Sen har vi svenska C och jag verkar ha en helskön lärare, dramatiklärare är han också. Första lektionen fick vi göra allt från att skriva vinterdikt till att göra armhävningar. Helsjukt!

Dels har jag ju också en väldans massa dans denna vecka. Med Fame-numret blir man extra stressad, vi har övat varje dag enda sedan i söndags. Idag hade vi lite scenrep med hela media-gänget som anordnar Vevax-galan. Rörigt var det. Men de gillar oss! De flyttade oss till andra numret istället för öppningsnumret eftersom att "dem inte ville ge bort det bästa först". Hihi. Då blir man glad.

Förutom Fame har vi ju också vanliga dansen. Och där körde vi verkligen på! Jag var så utmattad efter träning, jag kunde knappt röra en muskel kändes det som! Men det är en sjukt härlig känsla alltså. Bara uppvärmningen var oerhört tröttsam, men väldigt rolig. Vi hade danssalen släckt och sen dansade vi efter egen improvisation. Det roliga är att alla lever verkligen in sig i musiken, slänger sig åt olika håll, gör piruetter, slide-ar över golvet. Har bara ett ord för all uppståndelse just nu. Roligt.




Dagens låt! Grym!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0