Resan till Frankrike

Nu är jag hemma från tjejresan till södra Frankrike, där jag var tillsammans med mamma, syrran, moster, kusin och halvkusin. Vi bodde i en ursöt stad som hette Sorédei Perpignan, på hotellet St. Jaques, där vi stannade i fem dagar. Trots att vi inte var där så väldans länge har vi hunnit med jättmycket och vi har upplevt väldigt mycket: allt från intriger i den lilla byn som man snabbt lärde känna några av byborna till att gå i vingårdarna och simma i det klara blå vattnet. Det har varit helt underbart, med minst 30 grader varje dag bortsett från sista dagen då det regnade en stund. Jag längtar redan tillbaka till de vita stränderna, palmerna, bergen, de söta husen, språket (jag har faktiskt lärt mig en hel del!) och särskilt vår egna lilla favoritrestaurang (Alberts bar, ungefär).

    

    

      

    

    

     

    

      

    

    

    

      

    

      

    

    

      

      

    

          

    

      

     

    

      

    

    

    

      

    

    

      

    

      

    

Det har som sagt hänt ganska så mycket grejer, så jag tänker faktiskt vara så fräck och bara skriva små stödord som kommer få mig att minnas allting. Många internskämt alltså, men det blir lätt så om man är sex svenskor i Frankrike! Är ni extra nyfikna på ett specifikt ord är det bara att fråga! 

Sura lapplisa, Gula Farbrorn, King Kong, Skriet, Slisken, Engelskaläraren, Alberts bar, Maffian, Dokusåpan, Cyklisterna, Dörea, Galaxi, Dörrarna, Vingubben, Skyltarna, "Grillspett!", Sjunde platsen, Nattbadet, NRJ, Tanten med stolen, Kniven, "This is Ryanair", Munskölj, Daniel Westling-smilet, "Moi!".     

Kommentarer
Postat av: Frida

Oh jag älskar södra frankrike! Min moster bor mellan Antibes och Nice bort mot Italienska gränsen. Love it!

2010-07-07 @ 13:40:13
URL: http://fridas1000tankar.blogspot.com
Postat av: olivia

urfina bilder igen! den med dig med bok och tidning är ju profilbild-material

2010-07-18 @ 22:47:15
Postat av: olivia

de andra bilderna är också fina :P

2010-07-18 @ 22:47:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0