Superhelg i Varberg!

Jag är väldigt nervös. Har lite fjärilar i magen, ska snart iväg till sommarjobbet på Karolinska. Det är introduktion idag med föreläsning, så jobbar börjar inte på riktigt förrän imorgon. Men ändå! Känner på mig att jag kommer tappa bort mig...

I helgen åkte jag till Varberg med Anna, Tess och Evelina, för att träffa Sara. På lördagen åkte vi till Liseberg (första gången för mig) och där hade vi jättekul. Det enda dåliga var att det första vi skulle åka var Flum Ride, vi var så svettiga, så vu stod i kö i nån kvart. Precis när vi kommer fram och ska sätta oss i stocken ropar dem i högtalarna att "det har uppstått tekniskt fel, någon ställde sig upp i banan så ni får ta och komma tillbaka om en stund". Lite synd. Men vi hann med att åka väldigt mycket, Balder var nog ändå roligast om jag måste välja en. Vi hade riktigt kul!

                           

Dagen efter cyklade vi till vattnet och badade, tror det var Kattegatt, men inte så länge för det fanns krabbor där, haha! Vi käkade glass på ett urmysigt fik, åkte tillbaka hem till Sara och bada i poolen och sen var det dags för oss att dra. Tåget hem gick ganska så segt, men vi fick en ny kompis på tåget: en kille runt 7 år. Han sprutade vatten på oss med vattenpistolen (och vi skrattade ihjäl oss) och sen ville han att vi skulle leka med hans leksaker. Gulligt, men lite jobbigt efter ett tag... Efter sex timmar tågresa var jag äntligen hemma. Ointresserad av VM-finalen, desto mer intresserad av sängen.

En superhelg i alla fall. Känner lite stress däremot (började blöda näsblod igen, måste ha något med det att göra, eller?), åker ju redan på onsdag igen. Men är skittaggad inför Arvika. Ska bli askul!

                             



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0