En bättre version av "Alice i underlandet"

Har precis kommit hem från en dundermysig och härlig vinterdag som jag spenderade med Anna, Tess, Maja och Andrea i Hagaparken. Vi åkte tillsammans med alla fem-åringar i pulkabacken. Det var väldigt kul, så hade vi med oss varm choklad och mackor också. Kan det bli mysigare en solig vinterdag som denna? Har däremot lite ont i rumpan nu efter alla gupp, men leker man leken får man leken tåla... eller något sånt! 

Sen vill jag berätta om gårdagskvällen. Vi var alltså ett gäng tjejer och såg Alice i underlandet i 3D. Den var väldigt bra, absolut sevärd! Kan säga att den var mycket bättre än den tecknade Alice i underlandet, den har liksom ingen story utan Alice går bara runt där och träffar galna typer. Den har verkligen ingen riktig mening. Men Tim Burtons version hade en bra story, det var gott mot ont (som jag föredrar, orkar inte ha det där halv-onda eller halv-goda) och en underbar grafik. Hade förväntat mig att den skulle vara läskigare faktiskt, och 3D-effekten märktes inte alltid. Men så fort dem var ute och flög eller en insekt kom surrande var det som att den flög någon centimeter framför en.  

          


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0