Reinfeldt säger "typ"

Ska snart gå till sängs. Har ju sovmorgon, börjar typ klockan halv ett, men pappa berättade för en stund sen att några gubbar ska komma och borra och låta vid åtta. Toppen.

Rudbecksskolan fick finfint besök idag - Sveriges statsminister Fredrik Reinfeldt. Han skulle komma och antagligen fiska nya väljare inför hösten, manipulation eller något i den stilen. Han försökte till och med visa upp lite av sin humor, genom att säga "typ" på ett par ställen (lite ungdomligt, ni vet) och alla i aulan skrattade. Det låter ju helt fel att höra en politiker säga "typ".
   Vid frågestunden sen var det en kille som frågade: "Brukar du kallas för Fredde?" och Reinfeldt svarade "Ja". Då skrattade vi igen.
   Vad som jag tyckte var irriterande (vilket jag kan tänka mig att alla politiker är) är att han inte gav ett direkt svar, vilket jag själv föredrar. Hatar när man liksom drar ut på ämnet, går runt frågan och kommer till den punkt då man inte ens kommer ihåg vad frågan var! (ja, det hände faktiskt!) Ungefär som med Israel-Palestina-konflikten, istället för att berätta sin ställning till konflikten, så som frågan just var, berättade han om vad konflikten handlade om. Nä-ä. Det var inte frågan.

Jaja, det var dagens stora händelse, kan man väl säga. Hade styrketräning sen på dansen, och vi fick testa lite swing. Sketakul!

                        



Kommentarer
Postat av: felicia

angående israel och palestina konflikten frågade faktiskt personen vad SVERIGE gör för dom och det svarade han på :)

2010-03-30 @ 19:10:28
Postat av: Sandra

jaha... ja det bevisar ju hur mkt jag lyssnade xD

2010-03-31 @ 11:14:37
Postat av: Jessica

saknar dig din snygging!

2010-04-02 @ 09:08:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0