Vår bästa dansuppvisning - någonsin!

Söndag - helgen är snart över. Men det är inte långt kvar till skolavslutningen, så det gör ingenting för mig! På torsdag är det dags för sommaren att komma på riktigt!

Tänker ta fredagskvällen i lite korta drag. En av de bästa upplevelserna någonsin. Har aldrig känt mig så glad, så hemma, så uppskattad, stöttad, älskad. Ibland känenr jag bara att jag hör hemma på scenen. Och OJ va ni missade någonting. Bästa dansuppvisningen någonsin.

För det första var stället överbokat, 350 pers trängdes inne i satelliten. Och förutom att jag råkade slänga iväg ett armband i första numret (haha, faaaaan, gick ju bra dem andra gångerna!) gick allting som på räls. Fem nummer hade jag alltså, och i publiken hade jag min familj och släkt som stöttade, det vet jag för jag hörde dem... haha! Sen fick jag komma upp på scen och hämta stipendiet med tre andra. Vi fick motiveringar och allting, så jag blev verkligen jätteglad av dem fina orden, kuvertet och rosen som tilldelades mig. Publikens sorl. Åh, vad jag är lycklig.

Men kvällens höjdpunkt blev ändå vårt surprise-nummer för vår kära danslärare Lina. Amanda hade skrivit ett sjukt fint tal och sen körde vi igång med våran ultimata mix av Linas många koreografier. Eftersom att den var tio minuter lång var vi alla oroliga för att det skulle vara för långt. Men alla applåderade så fort en ny låt kom igång, och med thriller som avslutning jublade dem högt. Sen kom Lina fram, helt överraskad, tårögd och helt sprudlande glad. Hon tyckte vi var så duktiga och snälla, och då var det värt alla timmar av träning. Men vi har ju bara haft roligt under tiden.

Jag vill tacka min familj och mina släktingar som var där. Ni är bäst, ni stöttar mig som ingen annan gör, era ord värmer och får mig att le. Utan er skulle kvällen vara mindre lyckad. 


                                       




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0