Kroki

Jag var på krokikurs häromveckan, för första gången. Väldigt spännande, det är ju inte varje dag man går och tecknar av en naken-modell. Lite nervös var jag när jag gick till ett kulturhus i Ropsten jag hittat på google, där det var drop in med en avgift på 60kr/gång. Jag hade ju ingen aning om hur det skulle vara, vilka som skulle vara där eller hur man skulle göra! Jag och en gubbe till typ? Men till min stora förvåning var det minst tio andra där, alla med lika stor passion för tecknandet och målandet (det kunde jag se på antalet färgpaletter, penslar och de enorma teckningsblock de hade med sig). Jag kände mig verkligen som en amatör! Men det var faktiskt roligt, hur konstigt det än låter. Någonting helt annorlunda och crazy, men kul. 

                      

                       

Det gick bara så himla snabbt mellan poserna att jag inte hanna göra mer än att skissa! Måste ha en sådan här till arbetsproverna till Gävle...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0