Skymningssagor och grafitti

NU har jag äntligen investerat i ett nytt block (är både ledsamt och kul när ett blir fullt och man måste köpa ett nytt.) Började lite på en ny bild som ja hade gått runt i huvudet med ett tag. Men så började jag tänka: vart fick jag den ifrån egentligen?

När jag gick hem från jobbet en gång behöver jag gå igenom en tunnel för att komma till tåget. Och på betongväggen strax innan tunnelns början hade någon "klottrat" med röd sprejfärg. Jag säger "klottrat", för det jag såg var något väldigt fint. Det var en björn som stod och såg upp mot himlen. Utan ansikte och utan ögon, men han såg lite ledsen ut. Det var vackert på något sätt.

Sen kom jag på att min andra inspirationskälla egentligen kom ifrån det gamla barnprogrammet "Skymningssagor" som gick på svt när vi var små. Minns ni det här när tåget åkte runt berget och sedan zoomade de in på något som de skulle läsa en saga om, typ "Pettson och Findus". Jag älskade varje gång det där tåget åkte runt berget, det var så fint!
 
                               

Lite skoj det där, vart man får allt ifrån.

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Hahah, det där satt jag också och tittade på. :)

2011-11-25 @ 19:14:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0