Update from Santa Barbara

Hej alla där hemma! Tänkte ge er en liten uppdatering om hur jag och systeryster har det här i soliga Californien.

Resan dit gick jättebra, allting flöt på förutom ytterst små missöden som gick att fixa snabbt, så det var ju bra. På hela resan hann jag med att se fyra filmer, läsa, se serier... och förstås sova. Vi reste i lite över ett dygn, från dörr till dörr, så man var helknäpp när man kom fram: trött, hungrig och ont i rumpan av att sitta så mycket. Så när vi kom fram skulle vi käka lite med Sebbe och hans kompisar, så vi går in på Tacobell. Jag strosar fram till disken och säger:
- Hi, I would like a tacotallrik!
Så fort jag uttalat orden känner jag nej, Sandra, du är inte hemma! Åh herregud, om jag har blivit mobbad för det där...

Första dagen visade Sebbe oss runt, vi käkade på piren, de hade supergoda hamburgare som räckte i evigheter. Träffade på nya människor som alla är jättetrevliga, de bara vandrar in och ut ur varandras lägenheter. Sen har vi under veckan hunnit sola (och bränna) oss, vara med på en av Sebbes teaterlektioner och se han "in action", äta gott och titta i affärer. Santa Barbara är superfint, med härliga palmer och blått vatten. Vi har haft jättetur med vädret, över 20 grader varje dag.

 

Idag (torsdag) åker vi ned till LA, där vi ska bo över helgen. Vi har hyrt bil, fixat motel och köpt biljetter till Universal! Universal är en hel park uppbyggd kring alla Universals filmer/serier och så, med en massa shower och åkturer, där man får uppleva filminspelningsplatser (Desperete Housewifes-gatan Wisteria Lane) osv. Sen ska vi självklart se Hollywoodskylten, Walk of fame och resten. Taggad!


Ha det gött så länge!

 

 


Kommentarer
Postat av: Monica

Hej tjejer, kul att höra i från er. Kul med tacotallrik :) Njut ordentligt här hemma snöar det för tillfälligt, det ska vara skitväder hela helgen. Ha underbart och hälsa Sebbe.



Kram kram

2012-04-20 @ 09:27:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0