En oväntad inbjudan

 
Akvarell
 
Funderar på att som ett litet kul projekt testa och göra en egen barnbok. Bara för kul. Den här skissade jag upp innan jag kom på idén. Men det är så jag brukar teckna, det gjorde jag redan som liten! Jag börjar med en teckning, helt tagen ur en mystisk, ovetande kontext mitt i en saga, det kunde vara att någon hängde från en klippkant som exempel. (Det tyckte jag var extremt spännande som barn, på något vis, måste ha hämtats från Lejonkungen...) Sedan växer en historia fram utifrån den bilden. Men vi får se! Scannern är lite taskig och utelämnar den sanna pangkraften som egentligen finns i färgerna, men på ett ungefär.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0