Klacken genom isen

BRRRR!!! Sitter med en varm kopp te och en ostmacka framför mig för att tina ned mina djupfrysta lår och rudolfliknande näsa. Japp, jag gick hem idag! Vilket tog 45 minuter, eftersom att jag och gabbe stannade hela tiden på vägen och hoppade på isen över vattenpölarna ^^ älskar ljudet av krossad is! det är dock inte lika roligt om man upptäcker att isen är lite tunnare än väntat, och man sjunker ner i en gyttja av vatten och lera...
   Glömde prata om snön igår! Det var så underbart vackert att se de tunga snöflingorna dala nedfrån den kritvita himlen. Synd bara att flingorna smälte bort så fort de nuddade marken. Men trots den korta halvtimmen fick jag en varm känsla av närmande juletider. Jag satte t.o.m på en jullåt för att ta vara på ögonblicket :) "I'm dreaming of a whiiiiite... christmaaas!"
  Slutade klockan två idag eftersom att samhällskunskapsläraren inte kom och vikarien sade åt oss att välja en av frågorna på papperet och sedan "intervjua" sex pers. Busenkelt, så när det var klart kunde man gå :) Och det var ju bara att gå runt och fråga på, alla typ skrek ut sina frågor och sprang ut genom dörren fortare än du hinner säga "morotskaka".
 
Haha :D Puss o kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0