Gravid på posten

Fy fan. Regnet bara öser ner och jag hatar att bli blöt... Som ni förstår jag gick inte hem från skolan idag, då hade jag blivit lika sur som ett bi och med tanke på att jag glömde mobilen hemma (IGEN) hade jag ingen musik att lyssna på så det skulle ha blivit jättetråkigt. Men vi missade bussen hem och fick ta en först till sollentuna station och sen vidare till skjutbanevägen, typ, och därefter fick jag gå 5 min hem fast det kändes som en halvtimme. Så när man kliver in i hallen, som är överfyllt med skor och vantar, stirrar man på spegeln och ser det blöta håret som klibbar fast i det daggvåta ansiktet och erinrar sig om de blöta jeansen som smiter åt över låren. Brrr... blöt, blöt, blöt. Och utanför är himlen alldeles svart, som i en kolsäck. Inte sådant där mysigt vintermörker, utan sådant där jobbigt höstmörker.

Mycket intressant LL-lektion. Har börjat med sex och samlevnad :P så det blev först filmer med fyra fult tecknade figurer som berättade om deras "första gång". Sen skulle vi i grupper disskutera detta då rå, och det blir mycket skratt. Jag tycker det är skönt att ingen känner sig pressad av att prata öppet om sex, åtminstone inte i klassen. Det var ju värre förr, då man tyckte det var tabu och förbjudet och man tvingade på de stackars eleverna en massa lögner, som att graviditet uppstod efter att man skickat ett brev och att folka kunde fastna i varandra under akten, om ni förstår vad jag menar. Hahahaha! Stackarna. Och sen frågade jag min grupp om de hade haft sex i en buske någon gång. Jag förstår bara inte hur man kan ha det! Fan va ont det måste göra att få en kvist i arslet eller en tagg i, ja, vem vet var...

Nog talat om det. Gissa vad jag välkomnades av igår kväll när jag skulle gå och lägga mig? En pisspöl. Japp. I min säng. Molly hade pissat i min säng, den lille djävulen! Så, trött som jag var, behövde jag bädda om helt, gå upp och ner till källaren för att hämta nya sängkläder och lägga de kissdränkta i tvättstugan. Jag var verkligen förbannad på den lille skiten, men när man väl ser henne kan man inte vara sur på henne.

Mycket hände idag alltså. Men det har varit roligt :)
puss på er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0