En tankeställare

Okej, rakt på sak - vilken jävla störd värld vi lever i.

Orkar inte rabbla upp alla lektioner idag, utan går fram till sista, levnadsläran. Vi tittade på film om gatuvåld och jag ryste under hela filmen. Blev lite tårögd oxå när de visade en bror till ett "offer", en 17åring som hade bråkat med nåt gäng. Tydligen hade de sparkat och hoppat jämnfota på den här killens ansikte. Hör ni själva hur jävla dumt det låter???? HOPPA JÄMFOTA PÅ EN ANNAN MÄNNISKAS ANSIKTE?? Jag skäms över att tillhöra denna art av korkade varelser om det ska fortsätta såhär... Det som verkligen högg till i hjärtat var när brodern skulle berätta för reportern hur han tog det, och den misshandlades pappa sade: han ser bättre ut idag. Men brorsan hade inte sett honom dagen innan och blev helt ställd när han såg honom. Mellan snyftningarna sade han "det var inte han som låg där, han var helt förstörd och blodig i ansiktet. Och ändå sa pappa att han såg bättre ut nu och jag tänkte - hur fan såg han ut tidigare?" Snyft. Jag blir rörd. Men får en liten tankeställare när man ser såna filmer. Andra skulle säga; äh, det där har man väl hört eller varit med om, men trots att jag får höra om våldet på nyheter och i tidningar nästan varje dag, kan jag inte riktigt tänka mig hur det är och jag blir inte så illa berörd av det. Jag måste få höra av offren/offrens vänner och andra i sin omgivning/gärningsmännen/vittnen för att förstå hur jävla hemskt det är och hur snabbt inte bara ett liv, utan alla de involverades, förstörs. Blir man inte märkt hela livet efter en sådan sak? Som offer kan man bli utvecklingsstörd eller i värre fall dödad. Som gärningsman kommer man bära på en sådan stor skuld att man säkert fler än en gång tänkt på att ta sitt liv. Som syskon/vän/förälder kommer det bara finnas ett enormt hål och det kan endast fyllas med sorg och hat.



                                            



Kram på er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0