"Inte undra på att vi har en förvrängd bild av skönhet..."

Usch, nej, det här var droppen, jag är så jäkla förbannad. Innan jag fortsätter med ämnet, ta en titt på den här videon, den kommer att förklara varför jag är så jäkla upprörd!!!



När jag såg den här videon blev jag så jäkla chockad och rädd. Ändå är det här något vanligt, något som varje tonåring känner (jag vet inte om ALLA känner så, men väldigt många, utan att folk tror det) och jag tycker vi lever i en så jäkla sjuk värld där alla ska vara så smala. Det anses ju vara skönhet, men vem bestämde vad som är skönhet här i världen? Det är propaganda och massmedia som hjärntvättat oss med dessa bilder, bilder på vackra tjejer med stora läppar och bröst, smala höfter, magar, ben osv osv osv - i all oändlighet! Varför kan vi inte förstå att alla är lika vackra på sitt eget lilla speciella sätt? Varför är vi alla så pantade? Jag kan komma på mig själv med att stå framför spegeln och tänka hemska tankar, och då skäms jag, ärligt talat. För jag är ändå nöjd med min kropp och om det inte vore för alla andra och för alla jäkla affischer man ser på hot babes som är "idealet", så skulle jag ha ett så mycket större självförtroende.

Alla ni där ute representerar skönhet, vare sig ni tror det eller ej. Vi kan inte jämföra oss med varandra, det blir bara fel då, eftersom att då skulle ju alla var lika och det skulle bli en mardröm! Vad ni anser om er kropp är endast vad DU tänker, alla andra tycker att du är fin. Förstår du inte det? Jag är fan rädd och jag tycker det är så hemskt för de som blivit så illa hjärntvättade av dagens samhälle att de utsätter sig själva för svält och blir anorektiker och bulimiker.

För att se mer, klicka in dig på http://www.campaignforrealbeauty.se/dsef07/t5.aspx?id=11491
Om du håller med min åsikt, kommentera! Det här är fan inte mänskligt. Det är så lite vi inte ser, vi blundar för sanningen som händer i så många hem, i så många tonåringars förtvivlade huvuden. Jag hoppas att världen någon dag kan sluta sträva efter ett särskilt underskönt ideal och se den verkliga skönheten. Den inuti dig, men även den utanpå, eftersom att vi antagligen har en förvrängd bild av vad skönhet egentligen är...

Over and out - Kämpa för en bättre värld. Allting börjar med en inställning, en åsikt. En dröm.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0