Good feeling-factor

Det är ju bra att när man blir påmind om pollens helvete på bio börjar det sticka i ögonen på mig. Ja, jag har en liten pollenallergi, men kanske är det en mental sådan? Tål att tänkas på...

Imorgon är det skola pånytt. Dock är jag inte alltför nedstämd, med bara två lektioner samt en föreläsning om hur man söker jobb (det verkar jag ändå behöva just nu!) är det en bit kaka, eller jag ska antagligen säga piece of cake. Men ni fattar. Sen är jag ändå ledig på onsdag, och det är ju inte helt fel.

En dag på stan med vännerna, härliga tider! Kul att stöta på kompisar man inte ens planerat att se också, så det slutade med att vi satt på kyrkogården tillsammans med de andra (?) alkoholisterna och käkade glass. Magnum för hela slanten, mums!

                                           

Jag tänkte också bjuda på en liten lista. Faktiskt. Jag såg att en tjej hade lagt upp en lista på saker hon irriterade sig på, men är inte det lite synd? Varför inte dela med sig av det som gör en glad istället?

1. Blommigt. Ja, det gäller både i naturen och i klädbutikerna, men framför allt i min egen garderob. Ja tack, jag vill ha allt från blommiga kjolar till klänningar och shorts - åh, bästa mönstret någonsin. Kan knappt tro att jag tyckte det var rätt så tacky det år som det blev "inne" i England. Nu älskar jag det!

2. Mat. Jag kan oftast tröttna på allt tjat om nyttigheter, kilojakter och fullkorn i allt. Men mat är ju det bästa som finns! En uppdukad middag med nygrillat och såser och sallader och ostar och potatisgratäng och rotfrukter, det är ju som att ha en bit himmel på sitt bord. Det är trevligt med färgerna och dofterna och smakerna, att sitta med vänner och familj eller också människor man lär känna. Mat för människor samman.

3. Solen. Förutom att avskräckas av hudcancer som blåses upp i tidningarna och det faktum att jag som en fjärdedels dalkulla lider av soleksem i början av hettan, så älskar jag solen. Jag tycker inte ens att jag behöver dra några argument, men det kan jag väl göra i alla fall. Efter ett halvår av mörker och kyla kan vi äntligen gå utomhus i shorts och linne, sitta uppe till åtta på kvällen i ljuset (och bevittna soluppgången vid fem-tiden) och ligga i gräset och vässa fräknarna på näsan. Renare, lyckligare hud och större ursäkt till att kunna bära vitt. Sommaren är snart här, det känns i luften.

Dessa var självklart allmäna punkter på listan. Blir jag mer personlig får jag lägga till mina vänner och min(a) familjer, penseldrag och piruetter. Och självklart smattrandet på ett tangentbord när man besitter så många ord som ska överföras till skärmen och förevigas i ett dataminne. 

           


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0