"Vilken tajming!"

Ni hao!

Har samlat på mig en egen liten församling med kines-nyfikna: Frida, Elin, Emelie och Maja (tja, vet inte om de är så nyfikna, men iaf). Känner mig lite duktig som lärt dem säga "hej", "jag heter...", "vad heter du?" och "jag bor i..." på kinesiska. Men jag skrattar alltid när de ska försöka uttala orden. Haha. När man säger "vad heter du?" uttalas det ungefär så här: (W)oO tjao shanme? När dem ska säga det sista ordet kan det lätt förväxlas "kännerrume?" Känner du mig! Hahaha :D Vilken dålig humor man kan ha ibland...
    Fredag alltså. Och jag är superglad :) den här veckan har gått jättesnabbt och ändå mindes jag inte riktigt vad jag gjorde förra helgen. Matteprov på måndag (FAN!!!) men bortsett från det är nästa vecka hyfsat lugn. Skrev krönika idag på svenskan... gick väl hyfsat... men jag fick inte ens hitta en passande, saftig rubrik till den, eftersom att en Ms Kom-nu-jag-orkar-inte-vänta-längre (dra-i-armen) drog mig ut ur datasalen efter att hon snabbt hade skrivit en rubrik (du vet vem du är!!!) Har inte fått träffa min kära anna och tessi på länge och jag saknar dem. Visst vi ses ju varje dag i skolan, men vi ses ju inte längre, om ni fattar vad jag menar. Dem ska till kristinehamn i helgen och spela badminton, lycka till, jag hejar på er!
   Nå. Angående rubriken, måste det här ha varit en av dem konstigaste eftermiddagarna i hela mitt liv. Okej, nu ska jag inte ge er falska förhoppningar, men jag tycker i alla fall det. Det började med att jag, gabbe och fredrik gick mot busshållplatsen. Det finns ett mkt trafikerat övergångställe som man måste korsa och chansen att överleva om man går över om det är röd gubbe är mkt liten. Jag vill helst inte bli ketchup (Apropå det, gabbe berättade oxå en rolig historia idag. Den gick i stil med såhär:
   Två tomater skulle över vägen. Då kom plötsligt en bil farande och tomaterna lyckades hoppa undan. Då sade den ena tomaten till den andra:
"Nej, nu förstörde vi ju skämtet!"
   Hahahahahahahaha! Jag tyckte den var askul, men somliga har inte min tråkiga humor.)
   Tillbaka till ämnet. Vi gick mot övergångstället och tänkte alla att vi skulle säkert få stå där i fem minuetr innan det blev grön gubbe. Men helt plötsligt blev det grönt för oss trots att vi inte hade tryckt på knappen och inga andra var där! Vilken tajming! Ja då, men det var bara en av många...  Fredrik trodde att det blivit så pga att han var gud och att de små dvärgarna i trafikljusen fick syn på honom och gjorde det grönt för honom. LOL. Sen kanske vi stod vid hållplatsen i en minut, högst, och sen fick vi syn på vår buss komma körandes mott oss. Vilken tajming! Så vi klev på och åkte hemåt, fast jag och gabbe skulle av tidigare för att gå till centrum (och hämta hennes jäkla skor) (förlåt om jag skriver inom paranteser hela tiden, men jag har typ fastnat för dem!). När vi skulle av hände något som är typiskt klumpiga mig. Bussen bromsade till och jag hade liksom sträckt ut ena foten mot luften och i nästa stund föll jag mot golvet med ett "åh jävlar!" Pinsamt. Och gabbe gjorde det inte lättare hon garvade som aldrig förr och vi steg av bussen. Sen flummade vi hela vägen till stinsen med lite superman-poser och jing-ge-li-sånger. Vi hämtade hennes skor, tog en fika (chokladmuffin :P) och var sedan redo att dra.
   Senaste gången vi besökt stinsen hade vi fått stå vid busshållplatsen i säkert en kvart och väntat. Men gissa vad som hände den här gången. När vi gick där, glada och belåtna, såg vi bussen komma. Vi kutade till den, trots att det visade sig sedan att vi inte behövt det, och sade båda två: "vilken jävla tajming!" herregud. Jag började bli lite orolig. Sån här tajming och tur har jag aldrig haft förut. Vi åkte till sollentuna station och började tro att tajmingen avtagit då 607:an mot karolinska inte skulle komma förrän om en kvart. Men så ställde vi oss vid 528:an, och se vad som kom sen? 528:an. Jag började bli lite nervig. Vem kan ha sån tur med bussar? Vi åkte hem. Och DÄRFÖR heter dagens inlägg "Vilken tajming!" För visst var det det? Eller kanske var det skicklighet? Eller små dvärgar i trafikljusstolpen som kontrollerade allt? Jag är iaf glad för det och för att den här dagen har varit bra.

Min farfar och hans gamla kompis har kommti. Ska nog dra nu
Goodbye! Adios! Zaijian! Auf wiederzein! Au revoir! Ciao! Hejdå! (Vi räknade upp vilka språk vi kunde säga hejdå på. Jag tror att det här var alla. Skyll inte på mig om jag stavat fel. Att fela är mänskligt, att förlåta är gudomligt!) :D

                 

        Min muffin :P                       Jag och Gabbe - trötta...               Jag går hem

Kommentarer
Postat av: frida

Ni Hao!

Wo jiao Frida... XD

Sa man såå????

2008-10-11 @ 23:03:59
URL: http://fridas1000tankar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0