Gymnastik... nja

Vad som är värt att säga om denna tisdag var väl gympan. Vi hade gymnastik, och då menar jag allt från trampoliner till plintar och madrasser. Okej... man tror att man kan vara liiite graciös med tanke på dansen, men icke sa nicke och där hänger jag på hävstången som en förlamad schimpans. Stå på händer - nej. Bakåtkullerbytta - nej. Hjula - nej. Hoppa gränsle över hoppbocken, flyga en meter genom luften och landa smärtfritt på madrassen - nej. Långt ifrån smärtfritt. Jag bröt nästan nacken när jag skulle göra en kullerbytta med två personer samtidigt: en ligger på rygg, den andra står lutad över och man håller i varandras fotleder och rullar typ som en boll. Jag tror den kallades för "clownen". Inte så konstigt, men ser ju verkligen ut som en...

Nej, sammanfattningsvis: gymnastik är inte min grej! Fick backflash's från barndomen med vår gamla polske lärare som var strikt med att flickor skulle göra si och pojkar så (de fick bl a spela ishockey medan vi tjejer fick åka konståkning -.-) och han var jäkligt sträng med hur man skulle vara på hävstången och det gillade jag inte!



En frivolt - försök göra det om ni kan! (Borde inte låta kaxig, kan ju inte direkt själv...)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0