Eldsvåda!!!

Tisdag. Morgonen började inte alltför väl kan jag väl säga...

Jag och Sandra bestämde oss för att göra scones till frukost, (vilket vart väldigt gott förresten!) så vi började blanda ingredienser och satte på ugnen. Efter en stund ropar Sandras lillebrorsa från övervåningen att han tycker det stinker, och vi säger att det bara är ugnen. Sen kommer Sandra på att hon glömde ta ur stekpannorna ur ugnen (de fick inte plats i skåpet) och ber mig ta ut dem. Jag tar på mig en grytvante och öppnar luckan... och stelnar till. En av stekpannorna brinner! Jag blir typ paralyserad och ropar till Sandra att det brinner. Sandra får panik och kastar sig fram med en grytlapp i handen och kastar pannan i vasken. Allting gick så snabbt och sedan var det över. Men läskigt var det! Så nästa gång jag ska baka kommer jag vara extra försiktig. Haha, har aldrig varit med om en "eldsvåda" tidigare!

Okej, så vi sätter oss på tomten sedan och solar oss och kommer fram till att Sandra har haft en olycksbådande vecka. Dels hade deras bil fått lite motorstopp mitt ute i "vildmarken" när hon övningskörde och de var tvugna att putta på bilen till en bushållplats och vänta i två timmar på bärgningsbilen. Sen vart hon solbränd i det här vårvädret, dessutom branden. Hehe, roligt!



Lite senare fick jag träffa Sandras kompis Louise och vi satte oss och snackade lite i den brännande solen. Därefter hem igen till Sollentuna, som konstigt nog var kallare än Vallentuna, och vi tog faktiskt tillfället i akt till att ta fram min gamla enhjuling. Haha, har inte cyklat på den på flera år och jag var nära att ramla flera gånger, men det ska nog ändå bli något jag vill lära mig. Så vänta bara, snart kommer jag cyklandes på den där enhjuling utan stödhjul :P

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0