Isvak - här kommer jag!

Nu är det gjort alltså. Jag har hoppat i en isvak och jag kan säga er en sak, det var inte skönt.

Dagen började med en tripp till stinsen där jag tog en fika med frida och elin, det vart en macka och två tredjedels kakor :P väldigt mysigt. Sen gick vi till skolan för att få lite info om valet inför inriktningen och annat, sen svenska (som jag tycker är helt onödigt just nu för vi gör inte ett jävla skit!!!) sen var det dags. Vi var bara sju pers som skulle hoppa i isvaken: jag, frida, elin, clara, julia, fredrik och sam. Resten var trååååkmååånsar XP Jag tycker man ska ta chansen när man väl får pröva! Jag fick hoppa i näst sist och det var inte kul att vänta, det började snöa/regna och mina skor läckte in. Tillslut var det min tur iaf och jag gick ut på isen med en stav i ena handen och gjorde mig redo. När man väl kom fram till kanten tog jag ett steg och PLUMS så var jag i vattnet. Jag skrek inte (vilket jag med tanke på kylan borde ha gjort) men jag fick panik och världens chock. Jag vart rädd då ryggsäcken (som fungerade som en flytväst) fick mig att ligga parallelt med vattnet, vilket var läskigt, och jag fick kämpa ett tag med isdubbarna innan jag tillslut hävde mig upp och kravlade mig fram. Sen vart det snabbt till omklädningsrummet där vi modiga tjejer som hade hoppat i stod i duschen i typ en halvtimme med det varma vattnet rinnande ^^ haha, det var verkligen en upplevelse som jag inte ångrar!

Känner mig fortfarande frussen, trots att jag tog en kopp te. Funderar på att krypa ner under duntäcket ett tag :D
POK

Kommentarer
Postat av: Olviai

Heliga Bananer, vad modig du är! Plus att du skriver ju jättebra. jag fattar att vårat favorit J gillar dig ( eller dina uppsatser) ;)

2009-01-20 @ 22:02:58
Postat av: sandra

haha XD jag tackar och bockar! <3

2009-01-21 @ 18:28:54
URL: http://sandan.blogg.se/
Postat av: Andrea

Kallt.. brrr :S var ni vid edsviken förresten? Tror det men var inte säker :P

2009-01-24 @ 23:21:28
URL: http://www.freewebs.com/deaweb
Postat av: Anonym

japp, utanför edsbergsslott :) ja det var väääääldigt kallt...

2009-01-25 @ 20:08:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0