Sista nu...

Sista gympalektionen, sista ritkiga no-letionen, sista samhällskunskapslektionen, sista, sista sista... Allting börjar lida mot sitt slut. Det känns helt underbart att få chansen att säga "sista", fast jag är ändå glad att det inte är "sistasista". Att min syrra ska ta studenten och försvinna från Rudbeck är en aning avskräckande och det blir verkligen en massa sista för henne. Och för mig. Det kanske var igår som jag såg henne i dessa korridorer för sista gången. Nå, tyvärr är det ju inte så för min del, nej två år till ska man ta sig igenom.

Ska snart äta lunch och sen blir det kinesiska, muntligt prov idag om jkag inte misstar mig. Då ska man sitta helt ensam, mitt emot Xiangling och svara hennes frågor som man knappt kan höra eftersom de spelas i ultrarapid. Panik! Jag har haft mardrömmar om detta prov, jag svär och det var inte roligt. Nu är jag extremt nervös och går på nålar, så om någon hoppar upp bakom mig och säger "bu" kommer jag fara upp i taket med ett skrik. Suck.
    Nåja, det här är ju ändå sista innan sommarlovet. Det är bara att hålla ut.



Hang in there, kitty!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0