Dansläger 2010

Hemma igen från ett toppenläger på Kaggeholms folkhögaskola ute på vackra Ekerö. Jag har träningsvärk i lår, armar och axlar så jag kan nog misstas för en pensionerad tant med ryggproblem, särskilt när jag måste bestiga en trappa. Jag har haft väldigt kul, det har varit fyra intensiva dagar där jag både har varit lärare och elev, vi har kämpat i vårt anletes svett (och jag menar verkligen svett, ingen vill lukta på mina träningskläder efter detta!) och fått testa på många nya saker: bl a lyft, vilket är skitkul men läskigt. Ja, nu var det ju inte jag som blev lyft, tack och lov, men det är en himla mycket ansvar på ens axlar.

Det var roligt att vara ledare också, men samtidigt är jag så tacksam över att Amanda fanns där med mig. Jag hade inte kunnat klara av det själv. Temat på lägret var ju sporttema så vi lärde alla 43 danselever en boxningsinspirerad koreografi till låten "Eye of the tiger". Jag måste säga att jag var riktigt stolt över alla, det såg riktigt bra ut när alla dansade samtidigt och då känns det bra och varmt i hjärtat. Men det har inte alltid varit lätt med dem, vi behövde verkligen piska upp deras energi ibland. En gång var det en lite tjej som räckte upp handen för att fråga något, och då sade hon till Amanda: "Du sjunger dåligt". Samma tjej påpekade en dag senare, framför alla danselever, att jag hade ludd på rumpan. Ja. Barn kan vara brutalt ärliga ibland.

Sammanfattningsvis har vi fått bra med mat, sovrum, väder, atmosfär och dans. Dans, dans, dans. Man kan inte låta bli att fundera inför framtiden: skulle jag platsa där? Hör jag hemma i en dansares värld? Ja, jag har ju ett år på mig att fundera...

   

   

  

Kommentarer
Postat av: Amanda

De gjorde vi bra gumman :D

2010-08-15 @ 22:54:24
URL: http://moew.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0