Halkan!

Ja, jag har kört halkan! Så himla kul var det! Roligaste var nog faktumet att jag fick sitta HELT SJÄLV i bilen! Inte långt kvar tills jag får åka ensam på riktigt.

Jag var på Gillinges halkbana. Där fick man sitta i en grupp med sju andra personer, gå igenom risker och sådant först i klassrummet. Sedan fick vi testa på att krocka i 30 km/h (inte det behagligaste direkt) och sitta upp och ned i en bil, med bara bilbältet som hindrade en från att krascha ned i taket (inte så behagligt det heller, men kul!) Därefter tog vi bilarna till halkbanorna: en asfalterad och en vattentäckt. Vi fick köra i 50 och 70 km/h på vardera och det är ju inte helt lätt att stanna. En lärorik upplevelse, alla borde få känna på den minst 10 gånger i sitt liv så att man håller sig uppdaterad om hur svårt det kan vara att BROMSA!

                                                 

Börjar närma mig körkortet nu, har en del teori kvar, men bara jag tar mig i kragen och sätter igång blir det nog taget snart...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0